Obserwowanie zmian zachodzących na rynku jest jednym z najważniejszych zadań marketingu. W zależności od tego, jak kształtują się tendencje, przygotowuje się strategię długofalową bądź krótkofalową dostosowaną do odbiorców. Konsumenci wykazują się konkretnymi zachowaniami, gdy zostają wystawieni na działanie określonych czynników, pragnąc zredukować wynikający z sytuacji dyskomfort i poszukując ku temu najlepszej drogi. Właśnie wtedy marketing społecznościowy Wrocław rozpoczyna walkę o klienta. Kiedy wie, jak wygląda idealna propozycja i jak się ona ma wobec rzeczywistych potrzeb i oczekiwań.
Aby doprowadzić do stworzenia wiarygodnego obrazu sytuacji, konieczne jest stałe sprawdzanie zmian, jakie następują każdego dnia lub po ważnych wydarzeniach lokalnych i międzynarodowych. Niemniej istotne pozostaje monitorowanie cen konkurencji oraz uczestników rynku powiązanych z kategoriami produktów oferowanych w ramach towarów i usług proponowanych przez konkretne przedsiębiorstwo.
Wszystkie te czynniki stanowią ważne ogniwa w ustaleniu strategii przedsiębiorstwa – zarówno od początków, jak i w fazie rozwojowej, aż po późne dojrzewanie i stabilizowanie. Stąd też monitoring cen Wrocław, jak i ich zmiana w zależności od sezonu i dostępności towarów.