Wśród wielu różnych sposobów na reklamowanie swojej firmy do tych najpopularniejszych należą różnego rodzaju gadżety reklamowe. Na rynku znajdziemy ich obecnie całe mnóstwo – same w sobie są bardzo szerokim tematem. Wielu przedsiębiorców zadaje sobie jednak pytanie, czy w ogóle warto się nimi zainteresować. Niektórzy nie wierzą zbytnio w to, aby takie na przykład zwykłe smycze z logo miały w jakikolwiek sposób pomóc w reklamowaniu firmy.
W rzeczywistości jednak mogą one mieć ogromne znaczenie dla całego marketingu danego przedsiębiorstwa. Pomagają one w tworzeniu znanej i powszechnie rozpoznawalnej marki. Gadżety takie są zazwyczaj równocześnie przedmiotami codziennego użytku, przez co mogą towarzyszyć naszym klientom praktycznie codziennie. Korzystając z nich, użytkownik stale widzi logo i nazwę naszej firmy. Ponadto taki prezent sam w sobie jest bardzo miłym gestem, który zwykle zostanie pozytywnie odebrany. Dzięki temu taka osoba będzie już wiedziała, do jakiej firmy powinna się zwrócić jeśli znów będzie potrzebowała konkretnych usług lub produktów. W większości przypadków kupienie dużej ilości takich gadżetów nie jest wielkim wydatkiem, a inwestycja ta na pewno się zwróci.